— Nor-Fishing er en verdifull arena for salg og relasjonsbygging

— Nor-Fishing er en verdifull arena for salg og relasjonsbygging

21. august 2024  ·  Ukategorisert

«Nor-Fishing gir oss muligheten til å snakke direkte med kundene våre, noe som er uvurderlig for salg og relasjonsbygging», forteller daglig leder i Proffteiner, Lars Knudsen Pedersen. 

Allerede på dag to av messen har selskapet fra Rørvik solgt 130 krabbeteiner, og har gode utsikter til ytterligere salg.

— Det er ikke alltid enkelt å snakke direkte med kundene våre i det daglige. Vi selger til fiskere som er på sjøen store deler av tiden, og som ofte er utilgjengelige, så her på Nor-Fishing får vi kontakt med dem på en helt annen måte, forteller Lars.

— Nor-Fishing er en viktig arena for aktører i fiskerinæringen, og for oss har messen vært en gullgruve når det gjelder både salg og relasjonsbygging.

Krabbeteiner utviklet av tidligere fisker

Jim Sæternes, gründer og produktutvikler hos Proffteiner, står bak utviklingen av de unike krabbeteinene.

— Teinene er designet med tanke på effektiv fangst, basert på egne erfaringer som yrkesfisker. Idéen oppsto etter en skulderskade forårsaket av mange års tungt arbeid med teiner. Da utviklet jeg en løsning for å gjøre arbeidet lettere, forklarer Jim.

— Jeg tilpasset båten min med en bom for å slippe å dra teinene manuelt. Det åpnet for større og mer effektive teiner. Resultatet ble en teine med flere innganger på ulike nivåer, som gjør at krabbene klatrer oppover – fremfor å blokkere – etter hvert som teinen fylles. Det resulterer i at teinen får plass til flere krabber en tradisjonelle teiner.

Fanget 146 krabber i en teine

Lars kan melde om en foreløpig fangstrekord på 146 krabber – tilsvarende 70 kilo – i en enkelt teine.

— Teinene våre er også designet for rask tømming, og med minimalt av steder hvor krabbene kan sette seg fast. Det gjør dem veldig brukervennlige, forklarer Lars.

Opplever stor interesse på Nor-Fishing

Under årets messe har Proffteiner opplevd en stor interesse fra både yrkes- og fritidsfiskere. Målet for messen er å selge 500 teiner, og med kampanjer både på messen og på nett, er selskapet godt på vei til å nå målet.

— Vi har snakket med mange potensielle kunder og har leads på en kunde som vurderer å kjøpe ytterligere 100 teiner. I tillegg har vi fått mange navn på blokka som vi skal følge opp i ukene som kommer etter messa, forteller Lars.

— Selv om vi kanskje ikke når målet på 500 salg disse tre dagene, vil det nok ikke ta mange ukene eller dagene før vi er der. Nor-Fishing gir oss helt klart en verdifull mulighet til å vise frem produktene fysisk, noe som ofte utløser kjøpsbeslutninger når kundene får se og ta på produktene – og ikke minst snakke ansikt til ansikt med han som har utviklet dem.

Du finner Proffteiner på stand F-524!